۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۲۲

اهدای ۷۱ قلم اشیای تاریخی به موزه مردم‌شناسی خانه کُرد سننندج

اهدای ۷۱ قلم اشیای تاریخی به موزه مردم‌شناسی خانه کُرد سننندج

سنندج - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان از اهدای ۷۱ قلم اشیای قدیمی و تاریخی به موزه مردم‌‍‍‍‌ شناسی خانه کُرد سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، یعقوب گویلیان اظهار کرد: توسط خانواده مرحوم معاونی از خیرین سنندجی ۷۱ قلم اشیای قدیمی و تاریخی، به موزه مردم‌شناسی خانه کرد سنندج اهدا شد تا با نمایش آن، بخشی از تاریخ و سبک زندگی مردم این منطقه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.

وی افزود: این اشیا شامل انواع خمره‌های سفالی، ظروف سفالی لعاب‌دار، وسایل طبخ غذا، صندوقچه‌های چوبی و فلزی، یغدان، چراغ گرمایشی و خوراک پزی، لامپا و برخی اقلام دیگر است.

گویلیان خاطرنشان کرد: نمایش این اشیا بخشی از تاریخ و سبک و سیاق زندگی مردم این خطه را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: امیدواریم این اقدام ارزشمند، سرآغاز اهدای اشیا تاریخی و فرهنگی بسیاری توسط شهروندان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی به موزه این استان باشد.

مسئول امور موزه‌های کردستان هم اظهار داشت: این اشیا پس از کارشناسی، تهیه شناسنامه و شماره‌گذاری اموال به تفکیک در چیدمان موزه مردم‌شناسی در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و در معرض دید بازدید کننده‌ها گذاشته می‌شود.

ابراهیم هاشمی عنوان کرد: این اشیا قدیمی و تاریخی توسط اسدالله معاونی به نمایندگی از ورثه مرحوم معاونی به موزه مردم‌شناسی خانه کرد اهدا شده است.

کد خبر 5427694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جیحون ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 0
      چراغ علاالدین هم الان جزو اشیای تاریخی شده!!؟؟ای ول.. حتما کلی هم قیمتشه